Menu

Saturday, April 18, 2009

interview pertama saya

assalamualaikum w.b.t
sudah lama rasanya tidak mengupdate isi orangestar blog ne.. hari ni tiba2 ja tergerak nak menaip isi kat blog ni...
minggu lepas pada 7 april 2009 tepat jam 10.30 malam aku menaiki bas ekspres Sewarna Bumi menuju ke Melaka bersama beberapa orang rakanku... ini merupakan kali pertama aku menaiki bas ekspres.. hahahaha sebeum ni memang x pernah naik bas ekspres pon... asyik naik bas sekolah je pi jejalan masa belajaq kat Saina dulu.. huhu

Untuk makluman juga ini merupakan kali pertama kakiku ini melangkah dan menjejak di bandaraya melaka yang banyak menyimpan sejarah kesultanan melayu.. huhu
Perjalanan menuju ke bandaraya melaka tu mengambil masa hampir 10 jam... memandangkan perjalanan sepanjang malam aku hanya tidur tanpa turun walaupun sekali di mana2 r&r sepanjang perjalanan tu..
keesokan paginya lebih kurang jam 7.30pagi aku pon sampai ke stesen bas Melaka Sentral... sungguh besar Stesen bas ini... mengalahkan Shahab perdana di kedah.. haha
ianya bukan sekadar stesen bas tetapi juga menmpatkan pelbagai kemudahan seperti kedai2 serbaneka dan pelbagai kedai lain...
turun jer dari bas aku terus berjalan bersama kawan-kawanku tanpa arah sebenarnya... akhirnya kami membuat keputusan untuk sarapan pagi di sebuah kedai makan berhampiran..

selesai sarapan pagi kami menuju ke tandas untuk menukar pakaian kami untuk menuju ke destinasi sebenar kami...
selepas selesai menukar pakaian kami pon menuju ke ruang hadapan Melaka Sentral untuk menaiki bas yang telah sedia menunggu untuk membawa kami ke satu tempat di satu daerah di melaka....
selesai semua urusan di melaka sentral kami terus di bawa ke destinasi tujuan dengan menaiki 3 biji bas dan 2 biji trak.... agak2 ke mana la kami nak pergi ni ha??? ada sesapa taw tak....
panjang lagui post saya ni.. jap lagi lak la saya sambung.... sori lorh ye... x sempat nak habiskan post ni...
to be continued..... www.tips-fb.com

3 comments:

Afiq said...

hu3 nk mencapub
jgn lpa
sal aku jd sukarelawan kt truk
pergh
gegeh gila aku ni

mEGAt... said...

suspen tul bca cerita ni..
heh..~

~orangestar~ said...

ok2...
x lupanya...
satgi aku cita...

haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...