Menu

Monday, April 20, 2009

interview pertama saya (part 3)

sambuung balik yea...
kelmarin x sempat nak sambung.. tunggu punya tunggu nak jumpa doktor akhirnya time zohor tu sepatutnya pi semayang jumaat ramai lagi masa tu yang x masok jumpa ngan doktor dalam kul 12 lebey tu kami pi makan dulu sebab dr rehat.. doktor pon makan gak la... habis ja makan dah dekat masok waktu zohor.. doktor pon kata sesapa nak pi smayang jumaat pi la yang musafir tu dia kata terpulang la nak pi ke tak tengok2 ramai yang bangun untuk pi smayang jadinya xda orang la plak doktor c2 nak periksa... apa lagi aku n kekwan pon ambik keputusan tunggu ja dulu untuk selesaikan urusan tu dulu... masa pemeriksaan doktor tu doktor ku kata aku memang x layak nak masok upnm ne sebab mata aku rabun sikit.. pas2 dia Beliau marah aku sebab x pakai spek mata.. aku x suka la pakai spek mata adoi... aku pon pasrah je la lagipon aku pi temuduga tu pon untuk menimba pengalaman ja.. petang tu abeh ja pemeriksaan doktor semua baru la kami balik ke bilik penginapan... letih siottt....

malamnya pulak sekali lagi kena bergerak ke Dewan PErwira untuk sesi penyingkiran... huhu sedey2...(hahaha) aku mmg dah bajet dah pon aku kena singkir sebab mata aku tadi.. sebelum ke dewan tadi aku dah terbayang dah nak ronda2 kat kl la amelaka la bila dibenarkan balik esok huhu... tapi sehingga nombor terakhir calon yang tersingkir diumumkan.. nombor M89 xde disebutkan.. aku pon heran gile.... tapi dah x tersingkir Alhamdulillah la... malam tu gajk bebrapa kawan2 aku ne menarik diri masing2 untuk hadir ke interview lain...

sebelum pulang ke penginapan kami diberi nasihat untuk minum air banyak2 untuk persedian menghadapi cabaran larian 3.2km esok hari dalam masa 18 minit.... dengar macam sangat susah.... esoknya bangun je pagi terus bersiap untuk cabaran seterusnya... kumpulan merah dilepaskan paling awal pada permulaannya mmg biasa je lari cam merentas desa kat skolah la sampai kat tgh n hujung aduhhh penat gile lari mana la garisan penamat ni.. kat hujung tu aku toleh belakang tgok xde ramai dah yang tertinggal kat belakang tnggal beberapa orang je... macam dah x lepas je below 18 minit ni... pas2 tetiba ja kwn aku sorang ni tarik tangan aku ajak lari dengan dia.. aku pon lari la beriringan ngan dia tu.... huhu sampai kat penamat larian abg askar tuh gtawmasa 13.02.. ingat dia kata 13.02
huh... biaq betoi.. 13 minit ja... maknanya lepaih la aku untuk cabaran ni.. habis je lari kmi makan dulu kowt.. pas2 kami wat merempuh halangan lak kena buat monkey rack n tembok 3m.... monkey rack tu dah la besinya besar2.. aduih lepas ke ni.. tgok calon len wat semua kebanyakannya lepaih masa aku wat tuh pegang je besi adoi panas nya aku pon wat cepat2 sebab besi tu panas then kejap je dah lepaih cabaran monkey rack tuh habis je semua group aku tu kami pi lak ke tembok 3m.. tembok 3 meter ne lak xde la tinggi sangt so senang je la nak lepaih.. habis je semua halangan kami pon naik ke atas makan lagi rasanya.. haha...pas2 naik bas balik ke bilik...

selesai semua halangan tibalah masa penentuan iaitu lembaga awal(temuduga) petang tu kami diarahkan untuk menyiapkan pakaian untuk menghadapi lembaga awal pada esok pagi... kami pon iron la baju n seluar semua siap kemas2 petang tu ada pegawai yang check pakaian kami tu... malamnya pulak ada raptai untuk masok ke dewan temuduga.. kami akan masok ke dalam dewan secara berkumpulan seramai 10 orang.. raptai tu habis kira2 jam 1 pagi jugak la.. balik je ke bilik terus je tido.. esoknya bangun awal n siap2 untuk lembaga awal.. selesai sarapan pegawai suruh kumpulan hijau je naik bas kumpulan biru n merah naik bilik tukar baju balik... sebab kami punya lembaga lambat lagi naik je bilik faham2 la tido lagi... bangun je dari tido turun makan lunch... naik ke atas sambung balik tidor.. aduh.. petangnya kumpulan biru pulak kena bersiap untuk ke lembaga awal... sampoai ke malam baru la kumpulan hijau n biru balik semula ke bilik kumpulan merah masih di bilik sehari suntuk...

esoknya semua calon dikehendaki pergi ke dewam temuduga kumpulan hijau dan biru diminta masok sekali lagi ke dewan untuk ditemuduga manakala kumpulan merah masok selepas itu... untung sungguh kumpulan merah kerana panel hanyamengajukan soalan tentang sukan yang kami ceburi...

to be continued...

p/s: panjnag nye cita ne.. adoi.. bila nak habis?? ada lagi satu siri je lagi yea.. www.tips-fb.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...