Menu

Wednesday, April 22, 2009

::::interview pertama saya (part last)+nostalgia::::


SALAM

wahaha.. dah part last dah ne.. gagah gak tulih tgh malam ne nak perabeh gak post sal intebiu pertama saya ne ne.. ye la PERAK lagi kes x pernah pi inteview hahahahahahaha....
sebelum tu saja la nak gitaw tdi saya pi MRSM Kubang Pasu ada keja sket masa sampai sana tu dah dekat kul 7ptg dah.. so dak2 mktab ne pon dah ada yg jlan nak pi surau dah... sementara dok tunggu orang yang nak ditemui tu sempat la terkenangkan time dok kat SAINA dulu ne time turun surau.. galas beg.. pas2 ada gak nampak2 bdk2 ne yang patah balik hostel kes tertinggal barang teringat la kenangan2 masa silam kat SAINA dulu ne.. huhu... bila teringat balik tu rasa rindu lak kat SAINA... huhu..
satu lagi SENADA pon dah kluaq x sabaq tol la nak tgok SENADA tu...
igt nanti hari khamis ne nak pi amek la SENADA kat skolah leh la pi jenguk2 cikgu2 n "adik" kat skolah tu.. hahahaha

ok2.. sambung balik sal inteview UPNM ritu dah part last dah ne... masa temuduga tu mcm saya gtaw sebelum ne dia tnya kat kumplan temuduga saya ne soklan men sukaapa ja...

dalam bahasa inggeris taw lembaga awai ne..

sampai ja turn saya TUAN ne tnya...

TUAN:M89 main apa?(dlm english la..haha)
SAYA:ragby sir.
TUAN: IS THAT TRUE?
SAYA: yes, sir
TUAN: you look sick?!
SAYA:(CONFIDENT) NO,SIR.
TUAN: ARE YOU SURE?
SAYA: YES, SIR.
TUAN:BLA, BLA, BLA, BLA
SAYA: NO, SIR.
TUAN: BALA BLA BLA
SAYA: YES, SIR

lepas berpuas hati ja dia terus tnya org sebelah saya lak.. huh lega...
yg syoknya masa TUAN2 ne tgh intbiu.. tuan2 ne dok wat lawak la apa la siap gelak2 lagi...huhu

ada plak 2 suh calon 2 3 org ne bersilat kat dalam bilik temuduga tu.. calon2 ne pon apa lagi buka langkah silat depa gak la tgh2 bilik tu.. siap bersilat sket2 TUAN2 ne bagi la nasihat sket2 pas2 kami pon dibenarkan kluar la....
bila kaki ne langkah ja kluaq pin2 bilik tu serentak kaki jejak lantai kat luaq bilik nafas pon dihela tanda kelegaan yang teramat sngat.. haha

tapi sat ja la leganya pon sebab dikhabarkan esok garinya ada lagi intebiu dengan Dato2 plak dah.. huhu.. takowt n risau balik nak jumpa dato2 ne... siap ja semua teruih la balik ke bilik.. malam nya lak kena siap2 pi dewan balik pas2 kami dibahagikan ikut group apa tah sebab esok kena beratur ikut group tu... siap ja atur group pegawai2 pon bagi la kami balik bilik... macam besa la naik bas untuk balik bilik sampai kat bilik ja teruih serbu pak cik juai makanan kat bawah bilik tu.. pandai pak cik n abg2 tu taw kami lapaq tgh2 malam depa pon mai juai makanan kat kami.. haha....

esoknya naik bas terui ke division 3 (tempat temuduga kelmarin) abeh ja sarapan kat div 3 kami pon rehat2 ja kat bawah khemah n garaj moto kat sana pas2 dok sat pegawai panggey beratur untuk tetapkan kedudukan masa dato berucap kat semua orang nnti... sbenaqnya dato tu bukan intebiu dato 2 cuma bagi ucapan je... dalam kul 11 lebey kowt kalau x clap dato 2 sampai n bagi ucapan..

habis ja dato 2 bagi ucapan rasa lega ada gembira ada pelik ada heran ada kira perasaan ni bercampur baur la....
taw x apa sebabnya??
sebab dato ne umumkan yang saya terpilih untuk pegawai kadet UPNM
ALHAMDULILLAH syukur ke hadrat Ilahi kerana saya terpilih untuk memasuki UPNM sebagai Pegawai Kadet Darat..... selepas dato ne berucap pegawai2 pon mengagihkan calon pegawai kadet yang terpilih mengikut 3 perkhidmatan.... saya dapat perkhidmatan darat.. slesai semua urusan kat division 3 kami naik bas bertolak ke dewan perwira untuk urusan lain calon pegawai kadet kena masok dewan blkg untuk ukur saiz baju kasut n seluar+beret.. yang calon simpanan aka PALAPES masok dewan perwira untuk taklimat apa tah... slesai ja semua teruih balik bilik n kene bersiap2 untuk gotong royong.. ye la esoknya sem,ua dah nak kena balik ke rumah masing2.. siap kemas bilik n kwsan sekitar sket2 pas2 mandi2 pa smua rehat2 je la... tup2 malam tu tetiba ja ada pegawai panggilkadet terpilih untuk turun beratur kat bawah.. adoiiii.... ini namanya ujian pertama ne...hahaha

malam tu ada sikit cam tklimat n semakan la....
xde la lama sangat.. kejap je abehla.... malamnye bajet nak tido lewat la keh malam last tup2... dlm kul 12 lbey dah tido hahaha..

esoknya tah camna leh bgun awal gakla kira lam kul 6 tuh dah bgun hari2 sebelum tu 6.30 belum bgun lagi..hahahaha

bgun pagi tu mandi2 semayang siap2 beg n then turun la bwh dengan beg sebab nak balik.. kebetulan lak pagi tu ujan renyai2 mengiringi kepulangan kami semua.. sebelum naik bas tu kami srpan pagi dulu lepas tu serah balik tag number n amek balik ic n sijil2 yang dipegang oleh pegawai2 kat c2... slesai ja smua saya angkat beg terus letak dalam trak 3 tan pas2 naik la bas.. pas2 bila bas da penoh je teruih la jalan.. slamat tinggal KEM TERENDAK... huhu...


sampai kat Melaka Sentral masih lagi ujan pas2 teruih naik bas yang telah disediakan oleh pegawai2 kat sana.... satu bas tu kami naik dlm 20 orang je untuk ke a/setar... kiranya sorang tu dua seat la


haha.... sampai ke a/setar dalam kul 5.30 petang....
tu je la yang mampu ditulih sal temuduga saya...
ada byk lagi kisah yg terpaksa di'cut' sebab xlarat nak tulis..
hahaha


note
1.wah3... panjang bettoi post sal intbiu pertama ni..
2.sori la no.. bahasa kureng menarik.haha
3.ALHAMDULILLAH.. saya berjaya dalam temuduga pertama saya
4.doakan saya agar lulus dengan cemerlang semasa di UPNM baik dalam akademik mahupon dalam latihan ketenteraan... semoga saya mampu mendapat pangkat KAPTEN bila kluaq daripada UPNM nnti..hehe
5.nak ucapkan jutaan terima kasih kepada individu2 berikut atas sumbangan serta khidmat nasihat dan dorongan kepada saya untuk menghadiri temuduga UPNM ni..
-IBU BAPA n KELUARGA SAYA
-CIKGU(PUAN) MURNIWATI (KMK)
-PENGETUA n GURU2 SAINA (USTAD SHARREF, TCE AZIZAH,CGU MAS,SIR SUKI n
SEMUA CIKGU2 LA)
-KAK SOLHA
-KAWAN2 SUPERMASSIVE XII
-KEPADA SEMUA YANG MEMBERI SOKONGAN SECARA LANGSUNG ATAUPON TIDAK
LANGSUNG.

TERIMA KASIH SEMUA....
SEKIAN SAJA... BUBYE.. THANKS N GUD NITE..HAHAHAHA


-

www.tips-fb.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...