Menu

Saturday, April 18, 2009

interview pertama saya (part 2)

sambung balik yea...
sebelum tu assalamualaikum...

exceli saya baru ja balik daripada Ghani Char Koey Teow makan2 ngan kwn2 as.. so, balik ja umah terus la sambung p[ost tadi tu..
kalau x sambung malam ni.. mmg xkan bersambung la cita tu..
hahahaha

oleh kerana ada permintaan cita l;a ada kwn saya ni jadi sukarelawan mengangkat barang2 semua kwn2 seangkatan kami naik ke atas trak... (tista la sukarelawan tu...) dia tunggu atas trak 3 tan ambil barang2 kwn2 yang bru sampai naik atas trak 3 tan....
sebenarnya kami ni nak pegi mana yea??
destinasi kami sebenarnya ialah Kem Terendak, Melaka.
aik kenapa lak nak pi Kem Terendak??? Inteview panya kat Kem Terendak?
aiya....
sebenarnya kami nak pi inteview untuk masok UPNM(Universiti Pertahanan Nasional Malaysia) selesai letak barang2 n beg2 dalam trak 3 tan tu aku ngan Maro pon naik la bas... perasaan masa tu adoi.. macam2 ada bercampur baur.. betoi ka aku nak pi inteview upnm ni?? hahaha..
betoi x betoi pon dah ada atas bas dah... beberapa puluh minit kemudian bas dan trak2 yang ada pon bertolak memandangkan bas pon dah penuh... agak jauh gak kem tu ngan stesen bas tdi tu... aku sempat gak la tertidur dalam bas 2.. jaga ja dri tidur dah sampai kat kem terendak melaka...
huish... ramai gak calon yang dah sampai... adoi.. turun dari bas angkat beg dari trak 3 tan tu... pas2 kena usung filem xray lagi aiya... nyusahkan tol la x ray tu.. dah la besaq... beg2 semua letak kat tepi dewan n then masok dewan beratuur untuk amek nombor giliran untuk ditukarkan ngan kad pengenalan... maknanya ic kami dipegang oleh pihak kem dan diganti dengan satu kad id bernombor aku mendapat nombor MERAH89(M89) selesai amek nombor tu aku terus menuju ke belakang dewan untuk mengukur berat badan dan tinggi untuk diambil kira BMI(BODY MASS INDEX) BMI aku hanya 18.9 lebey... adoi x sampai 20 tapi xpe la syaratnya x bleh lebih 26.90 kowt.... xde lak limit bmi... haha so aku layak menghadiri temuduga tersebut..
pada hari pertama saja dah ada beberapa calon yang terpaksa diarahkan pulang kerana melebihi tahap bmi yang dikehendaki... kasihan diaorang 2.. datang jauh2 kena balik cam2 ja.. huhu..
habis check bmi apa semua kami pon diberikan penginapan mengikut kumpulan tem,pat duduk dalam dewan... selepas mendapat tempat penginapan kami diarah menaiki bas semula untuk ke tempat penginapan... aku mendapat bilik bernombor 18 yang berada di tingkat 3 blok penginapan calon... selesai urusan penginapan kami diarah untuk menaiki bas semula untuk kembali ke dewan perwira untuk sesi seterusnya.. sesampai di dewan perwira kami diberi makan terlebih dahulu sebelum menunaikan solat fardhu zohor.. selesai solat kami masok ke dewan perwira untuk mendengar taklimat dan menyelesaikan beberapa urusan... antaranya kami diberi taklimat oleh Kapten Chan yang menerangkan mengenai UPNM... aku sempat tertidor dek kerana terlalu mengantok di dalam dewan yang sangat dingin itu.. hahahaha tetapi sekejap je la...
selesai ja semua urusan kat dewan petang tu kami pon kembali semula ke tempat penginapan kami diarahkan untuk kembali semula ke dewan pada jam 8.30mlm... sampai di penginapan kami terus bersiap sedia untuk ke dewan semula... pada sebelah malam kami buat apa yea?? lupa la pulak... adoi..... yea2.. ingat dah.... malam tu kami dibahagikan kepada dua kumpulan satu kumpulan di dewan perwira dan satu lagi di dewan sebelahnya.. kami menjalani ujian bertulis pada malam tersebut... semuanya ada 4 kertas yang perlu dijawan oleh semua calon antaranya kami diuji dari segi logika akal dan cara mengatur strategi dan sebagainya termasooklah pengetahuan am... ujian ttersebut tamat kira2 jam dua pagi slesai ujian kami terus pulang ke pnginapan.. alahai letihnya badan kami terus tertidur pada malam tersebut.... panjang nya post ni.. aduhai.... baru hari pertama ni... ada lagi lebih kurang tujuh hari lagi.. kena buat banyak siri nampaknya ni.. hahahahaha.. xpe2... masok hari kedua pulak... pagi ni saya bangun kira2 jam 6.30 pagi... awal jugak saya bangun pagi n i yea.. hahaha selesai mandi n bersiap kami semua turun berbaris di bawah... kami diarah menaiki bas untuk ke pusat kesihatan dalam kem, tersebut untuk menjalani pemeriksaan kesihatan... sampai di pusat kesihatan tersebut kami diberi makan sarapan pagi terlebih dahulu.. selesai makan kami berbaris di padang kawad pusat tersebut... awalnya saya dan kumpulan saya diarah menaiki bas ke pusat pergigian untuk pemeriksaan gigi terlebih dahulu sementara yang slebuhnya menjalani pemeriksaan lain di pusat tersebut... sampai di pusat pergigian kem kami terus diarah mengisi borang pemeriksaan... selesai pemeriksaan gigi kami dibawa kembali ke pusat kesihatan untuk pemeriksaan lain.... wahhh ramainya tgah beratur.. aduh lambat lagi la kalau maca ni... pada masa itu baru kumpulan biru yang sedang beratur.. jadi kumpulan merah perlu menunggu... sambil menunggu sempat lagi kami tidur dibawah khemah yang disediakan.. tidur pon atas kerusi je la... haha... sementara itu ada seorang kawan sekolah saya ni baru datang untuk temuduga tersebut.. ntah bagaimana tetiba ja dia hendak datang.... tibalah dia bersama beberapa calon lain yang sampai pada hari kedua tersebut... setelah sekian lama menunggu tibalah giliran kami kumpulan merah untuk menja;lani pemeriksaan.. pada mulanya saya pergi ke kaunter pertama iaitu pemeriksaan tekanan darah... slepas itu saya menuju pula ke pem,eriksaan samaada buta warna atau tidak seterusnya ke pemeriksaan penglihatan.. selesai penglihatan ke kaunter pemeriksaan darah... aduh sakitnya disuntik untuk diambil darah.. haha... selesai mengambil darah terus ke kaunter air kencing... eeeee... kena kencing dalam botol untuk diuji air kencing tersebut.. huhu

semua pemeriksaan darah n air kencing saya negative daripada sebarang penyakit atau kuman.. huhu...
selesai semuanya kami menunggu lagi untuk bertemu doktor pula... adoi la... tunggu doktor pon lmbat gile... hingga ke petang menunggu untuk berjumpa doktor.. akhirnya kami diarahkan pulang ke penginapan kerana pemeriksaan doktor akan disambung semula pada keesokan harinya.. pada malam 2 ada apa tah.. saya lupa la... ingat dah... malam tu kena pi dewan sekali lagi untuk apa yea.... hah rasanyala kalau x clap malam tu kami pi dewan juz nyanyi2 jea... adoi la.... macam2 fesyen ada lagu bourgenvilla la apa la... abeh ja semua tu kami pon balik ke penginapan untuk tidor la... sebelum naik ke bili ada la pakcik ni menjual makanan lak kat bawah... oleh kerana terlalu lapar kami pon apa lagi serbu la pak cik ni.. haha.. lepaih makan naik bilik bersiap2 pas2 tido... kawan saya yang baru sampai tadi tu tido satu bilek ngan saya n beberapa kwn2 kelantan saya oleh kerana ktil di atas saya kosong.. nama kawan saya tu
abu(bukan nama sebenar) pagi esok tuh.. adus.. lewat gak la bangun 6.30 lebih baru bagun.. macam biasa la smayang subuh kat koridor luaq tu sebab dah dijadikan macam surau kat koridor luaq tu.. dalam bilik sempit n semak sket.... abeh ja smayang teruih turun kt bwah untuk ke pusat perubatan kem untuk jumpa doktor sambung balik yang hari sebelumnya tu... dah la hari jumaat hari ni... aiya.... tunggu punya tunggu lama jugak la... aiya sampai tgh hari jugak la tunggu.. aduih...
x larat la asyik tunggu ja... o\penat menunggu ja ne... nanti saya sambung balik yea post ni... nak masok tido ar.. letih2

to be continue..... www.tips-fb.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...