Menu

Friday, May 13, 2011

masih menjadi tanda tanya..

Salam Sejahtera dan Salam Perpaduan buat semua pembaca yang mengikuti blog ini...

Terima kasih kerana memjadi golongan kecil yang mengikuti perkembangan blog ini...

Pada tulisan kali ini saya berbesar hati untuk mengulas serba sedikit mengenai isu dinar iraq yang semakin hangat diperkatakan di seluruh dunia oleh pelabur-pelabur kecil mahupun besar yang mengharapkan pelaburan yang dibuat mendapat dapatan yang lumayan.


Kepada rakan-rakan yang membaca entry kali ini sukalah saya ingatkan anda semua agar membetulkan niat untuk membelanjakan pendapatan hasil daripada pelaburan kita ini nanti ke jalan yang diredhai Allah. Yang pastinya kita semua hendaklah sebetul-betulnya yakin bahawa RV itu tetap berlaku, pasti berlaku dan akan berlaku cuma bila masanya Allah S.W.T sahaja yang maha mengetahui segala sesuatu kejadian. Kita sebagai hambanya perlulah sentiasa berdoa dan memohon perkenanNya agar segala yang kita hajati menjadi kenyataan. Rumors terkini yang diperoleh daripada blog Dinar Daddy seperti tertulis di bawah.


* Okie Oil Man Post: Planet Dinar 5/11/11 (Out of Retirement…Breifly)

May 11th, 2011 10:04 pm · Posted in DOOZIES

[OKIE_OIL_MAN] HELLO AMERICANS-SHIPS AT SEA AND WORLD WIDE FRIENDS–I AM STILL IN RETIREMENT FROM POSTING BUT HAVE FELT COMPELLED TO COME ON HERE TODAY AND TELL YOU INTEL I AM IN POSSESSION OF. JUST AS I STATED LAST THURS NIGHT THE R/V OCCURRED. THERE ARE MEETINGS GOING ON AS I SPEAK IN WASHINGTON D.C. AND IN BAGHDAD STILL IRONING OUT LAST MINUTE DETAIL’S. I WAS INFORMED BY 5 SEPARATE SOURCES OF THE R/V AND ALSO THIS WAS SUPPOSE TO HAPPEN TODAY BUT DUE TO TIME LAG AND A LITTLE LAST MINUTE BARGAINING THAT TOMORROW THE R/V WILL BE ANNOUNCED. THE RATE IS STILL VALID.–I WILL ADDRESS ONLY A FEW (KNOW WHAT A FEW MEANS??) QUESTIONS—-GO FOR IT— ALSO THE US TREASURE WILL BE ASSISTING US WITH THE CASHING IN…..

THE US. MEETING JUST CONCLUDED AT 6:00 PM

THE RATE REMAINS AT $4.40

THE DAY IS TOMORROW…

WHAT MORE COULD WE ASK FOR?


kata orang kekadang daripada rumor menjadi satu kenyataan. Apapon kita tunggu dan lihat kerana pengkaji-pengkaji masih menyiasat semua kenyataan2 luar tentang RV ini. Pesanan saya jangan terlalu berharap dan jangan pula langsung x berharap sehingga lupa untuk memohon dariNya. Walau apapon yang terjadi RV itu tetap akan terjadi berdasarkan faktor-faktor yang terjadi belakangan ini dan disandarkan juga dengan keadaan yang hampir sama dengan sejarah negara Jepun, Jerman, dan Kuwait yang RV selepas Perang.

Kalau difikirkan secara logik akalnya, takkanlah negara pengeluar minyak kedua terbesar dunia mempunyai nilai matawang serendah 0.0008USD sedangkan negara miskin Afrika pun mempunyai nilai matawang lebih besar daripada itu.


Berikut saya senaraikan faktor-faktor yang menunjukan kita sebenarnya semakin hampir dengan RV. InsyaAllah. Antaranya seperti berikut.


  • Jumlah lelongan dinar iraq oleh Bank Negara Iraq(CBI) semakin berkurang sejak seminggu lepas. Adakah CBI ingin menyimpan stok dinar untuk persediaan menghadapi RV?
  • CBI mengurangkan had pengeluaran Dinar Iraq daripada 300 juta Dinar Iraq kepada hanya 60 juta Dinar Iraq sehari.
  • Masa pemerintahan Perdana Menteri Iraq Nuri Al-Maliki tinggal kurang daripada 30 hari sahaja lagi. Beliau mesti berusaha untuk menaikkan nilai matawang Iraq kerana jika beliau berjaya perkara ini akan menjadi satu kejayaan besar buat dirinya dan negara Iraq itu sendiri.

Untuk pengetahuan anda semua, pada 14 Mei 2011 satu oertemuan akan diadakan antara Nuri Al-Maliki dengan PBB, Duta Besar pelbagai negara di Iraq, dan Bank Dunia di Baghdad. Dalam pertemuan ini mereka akan membincangkan mengenai mekanisme untuk mengembangkan ekonomi Iraq di peringkat antarabangsa. Antara yang dijangka hadir ialah, wakil khas PBB di Iraq Mr Ed Milcard.


Nuri Al-Maliki sebenarnya dalam keadaan terdesak pada waktu sekarang kerana beliau dikatakan gagal mentadbir negara Iraq. Dan beliau nampaknya sedang berusaha keras untuk mentadbir Iraq dengan membawa Iraq ke peringkat antarabangsa.

Kepada rakan-rakan yang mempunyai Dinar Iraq ini, saya akan maklumkan kepada anda secara SMS jika benar matawang Iraq ini sudah RV. Jangan risau. Sementara belum RV kalau nak tahu apa2 info bacalah blog saya atau baca je post2 kat group kita.

www.tips-fb.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...