Menu

Sunday, February 20, 2011

keusahawanan bidang tumpuan masa kini...

bila bercakap tentang keusahawanan pada zaman skarang boleh dikatakan semua golongan dan generasi terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam bidang ini...

di mana-mana institusi pengajian terutamanya para mahasiswa sibuk membincangkan mengenai perniagaan, bisnes dan bidang-bidang keusahawanan secara langsung ataupun tidak..
bukan itu sahaja merujuk kepada satu situasi pilihanraya MPP di salah sebuah IPTA terkemuka tanah air, calon- calon pilihanraya menyelitkan perihal meningkatkan program dalam bidang keusahawanan dalam kalangan mahasiswa sebagai salah satu manifesto mereka bagi menarik undi... memang tidak dinafikan bidang keusahawanan amat penting sebagai salah satu bidang untuk menjana pendapatan sampingan dalam kalangan masayarakat di Malaysia. walaubagaimanapun tidak semua masyarakat sedardan bijak memilih perniagaan yang bakal dan akan dijalankan menyebabkan kebanyakannya tersalah memilih program yang bukan dapat menjana keuntungan tetapi hanya memberi keuntungan kepada pihak tertentu sahaja.

P/S: xdak idea dah.. nntikan post seterusnya tentang biz2 terkini serta konsep2 sesuatu biz www.tips-fb.com

1 comment:

amalina. said...

poktengg. kawan aku kata lagu blog kau best. zaman kakak dia. best macam kau.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...