Menu

Sunday, July 19, 2009

...smbgn misi khas...

lepas kira strength semua kami pon berjalan ke belakang blok satria iaitu blok penginapan aku...
rupa-rupanya ada sungai kecik kat blakang ne.. kawsan ne sedang giat dibangunkan untukk dijadikAN bangunan apa tah... tapi hutan still hutan la..
setelaah sampai kat tepi hutan staff komando pon suruh kami jalan ikut laluan sungai tu... kami pon meredah la air sungai sambil2 tu sempat lagi bergambar guna kamera h/p n kamera staff komando sendiri..setelah beberapa minit menyusuri sungai kami sampai ke satu cabang jalan yang menghala ke atas bukit.. kami pon mengikuti jalan trsebut... bukit tu agak curam la.. setelah mendaki bukit n menuruni bukit kami berjumpa satu kawasan semak hutan lalang yang perlu kami bersihkan untuk dijadikan laluan trek... semua kami masing-masing mngeluarkan parang untuk menebas kawasan tersebut... kawasan tersebut perlu dibersihkan untuk menjadikan laluan selebar 2-3 meter... setelah dilanyak-lanyak dan ditebas-tebas kawsan tersebut pon menjadi laluan.... setelah selesai kami pon meneruskan lagi perjalanan menyusuri hutan setelah beberapa lama berjalan kami berjumpa lagi sungai sambil berjalan kami brborak untuk menghilangkan rasa penat... aku pada mulanya berada di posisi depan tetapi ditukar ke posisi belakang di pertengahan jalan tadi... sedang asyik berjalan sambil berborak tiba-tiba kumpulan di hadapan yg diketuai oleh bekas co staff komando tiba2 hilang dari pandangan mata kami... mujurlah kedua-dua staff komando bersama dengan kumpulan kami... kmi pon terus mencari kesan dan jejak kumpulan hadapan.... beberapa ketika kemudian kami pon bertemmu semula dengan kumpulan hadapan... lawak betol kalau kami terus tersesat kerana ianya merupakan hutan di dalam kawasan Kuala Lumpur.. haha..
selepas itu kami sampai di satu kawasan ala-ala mini waterfall.. kami tidak melepaskan peluang untuk bergambar kenangan dan sebagai bukti ekspedisi kami pada petang itu bersama-sama dengan jurulatih.. setelah itu kami meneruskan perjalanan dan membuat laluan lagi di sekitar kawasan bukit hutan tersebut setelah beberapa lama kemudian kami keluar di bhagian belakang bukit tersebut... setelah berehat seketika kami meneruskan perjalanan ke bahagian Seri Kinabalu... setelah beberapa lama kemudian kami sampai di kawasan sungai yang pertama kami temui pada awal ekspedisi tadi.. setelah itu kami terus keluar dan kembali ke bahagian belakang blok satria... masa pada ketika itu lebih kurang jam 18.15.. setelah memeriksa kekuatan kumpulan dan sebagainya kmi pon pulang ke bilik pnginapan masing-masing...

P/S"
1:nntikan misi khas 2...
2:gambar ada kat staff komando x sempat mintak lgi..
3:pengalaman membina trek... www.tips-fb.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...