Menu

Thursday, January 8, 2009

i'm back 2 SAINA for the 1st time in 2009






hye


salam to everyone....
pada hari kedua persekolahan sesi 2009
aku berpeluang ke SAINA untuk kali pertama setelah aku bukan lagi bergelar pelajar SAINA

aku ada dapat berita daripada kwn2 dan ckgu2 tentang perubahan SAINA so, sesaja la meluangkan masa nak tengok apa perubahan tu..

hehe..lagipon tetiba rasa rindu lak nak balik skolah
walaupon masa tgah skolah dulu punya la x sabar2 nak kluaq
tapi tu la bila dah kluar lain plak
bak kata parent kwn aku matz

bila kat skolah tergedik2 nak balik umah

bila dah balik gatal lak nak pi skolah haha
mmg lumrah agaknya
manusia akan menghargai sesuatu benda setelah benda tu dah lepas atau dah berlalu
apa2 pon
sesampai ja kat SAINA mmg rasa lain gak la
pagar kt depan pon dan dirobohkan untuk pembinaan highway kat depan skolah tu

masuk ja skolah trus pi asrama

amboiiiiiiiii
terkejut jugak la
tgok kat surau huh
dah ada koridor berbumbung untuk kemudahan pelajar
mmg lepas nih pelajar x perlu lagi guna jalan jauh bila hujan
samapi kat asrama tgok lak dewan makan
dah tukar cermin pintu sliding
ala yang warna hitam tuh

ala2 aircond dalam tuh
xtaw ar ada aircond ke x
x masuk ke dalam pon

pas2 terus je pi jumpa PAK SU
kat dalam bilik penyelia asrama
panjang gak la dgr paksu berceramah
ye la dah lama x dgr paksu berceramah
mcm2 topik dibukanya....
katanya dia xmau berceramah kat surau dah taun ni...
erm...
rasaya rugi plak kalu pak su tu x berceramah kat surau
ye la student pon skit sbyk dapat gak info2 terkini
klau pak su berceramah kat surau




tapi xpe la...

kata pak su lagi dia nak tambah pengetahuan
skrang nih pak su tgh baca byk buku2 tentang pelbagai perkara katanya...
rajin btol la pak su ni
habis je sembang ngan pak su
pi kantin kejap jumpa ngan mak cik gayah n org2 kantin
kt ci2 gak jumpa ngan cgu2 yg tgh makan

antaranya sensei teng ustad halim n ustad munajar
cgu zuki ustad sharef cgu zali cgu rosidah
ramai lagi la
pas2 smbil minum2 tuh
borak la ngan tce Azizah
ni la tujuan sebenarnya
mai skolah ni nak tgok tapak refleksologi hasil duit lebih

Supermassive xii
erm..
no komen la pasal benda tuh...
sambil2 tuh dok tunggu kwn2 len yang x sampai2 lagi
pas2 ingat nak p a/s
tapi pi umah syamel dulu
tgok dia

pas2 tunggu kwn2 nih wat
majalah senada la apa la
last petang
huh
penat gila hari tu

kiranya sehari gak la ye mlawat

SAINA
mmg byk dah berubah saina sekarang

tapi harapnya SAINA akan bertambah CEMERLANG GEMILANG & TERBILANG

sebelum balik sempat gak borak ngan Ckgu Masrizal

harapnya Saina bukan sahaja berubah dari segi fizikal
tetapi dari segi prestasi dan dari segala segi
walaupun pernah diigelarkan penjara dalam hidup aku
sekolah ini akan tetap menjadi ingatan kerana sekolah ini byk memberi kenangan manis dan pahit dalam usia remaja aku
byk pelajaran yang aku perolehi di sini
mana mungkin aku akan lupakan segala apa
yang aku perolehi di sini....
SAINA DALAM INGATAN!!

(jiwang je tgok...)


www.tips-fb.com

2 comments:

mEGAt... said...

waaa...sediy aku baca ayat last tuh..
rasa nk balik skolah maa..~
huk..huk..
eh, mcm bez bes aja dm dah ada sliding door..
mesti ada air cond..
tul ark??
kalo x cacing kepanasan diorang..haha..

mr. orange..... said...

haha..
rasanya xdak aircond lagi kowt...
x pasti ar
aku rasa pak su kata
nanti taun depan lak kot air cond....
haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...