Menu

Monday, June 6, 2011

Nur Kasih The Movie

Salam penulisan...

entry kali ni nak review cerita Nur Kasih The Movie NKTM....
sebenarnya baru ja pi tgok movie ni.. kalo ikut hati 2 nak download jer dari internet.. tapi malangnya tnggu punya tunggu mmg xde rasenye movie NKTM ni dekat mana2 website... pas2 kluar lak cerita xdenye nak tayang kat TV or astro cerita ni... kalau ada pon 5 6 tahun lagii... mak oiii... jenuh den menunggu 5 6 tahun... bukan apa.. ikut cerita ni dari ditayangkan kat tV3 lgi.. rasa cam rugi lak kalau xtaw kesudahan ceritanya.. jadi luangkan masa g tgok gak..

walaupun dah dekat 3 minggu ditayangkan... panggung tetap penuh dengan peminat setia drama bersiri Nur Kasih ni... hebat jugak penangan lakonan Remy Ishak, Tiz Zaqyah ngan Fizz Fairuz ni... gandingan yang sangat menjadi.... permulaan, pertengahan dan akhiran yang sangat sempurna... dengan latar tempat yang sangat menarik seperti Jordan dan tanah suci Mekah...

Filem ini memberikan banyak mesej berguna kepada penonton selain banyak membuatkan penonton bermuhasabah diri. Mesej2 segar yang disampaikan membuatkan penonton terhibur dan bagaikan berada di dunia Nur ketika menonton filem ini. Tidak hairanlah jika ada penonton yang menitiskan air mata ketika menonton babak2 sedih dan dramatik yang terdapat di dalam filem ini. Dialog yang digunapakai juga amat menyentuh hati dan perasaan penonton.

Bayangkan, selalunya di akhir filem, boleh dikatakan semua penonton masih berada di kerusi masing2 walaupon di skrin sudah memaparkan nama-nama krew produksi filem ini. Penonton bagaikan tidak puas dan inginkan NKTM ini diteruskan lagi ceritanya. Tidak hairan jugalah jika ada yang sanggup menonton filem ini beberapa kali di pawagam. Malah, katanya ada juga makcik2 dan pakcik2 yang jarang masuk panggung sanggup beratur utk membeli tiket bagi menonton filem ini.

"Semakin derita menghimpit kita, semakin dekat rahmat menghampiri kita..."

kepada sesiapa yang nak tahu kesudahan Setelah adam berjaya mendapatkan cinta nur..setelah aidil mendapat kepercayaan aliya..setelah sarah benar - benar insaf..silalah ikuti filem ini di pawagam segera sebelum tempoh tayangan ditamatkan.

so untuk filem ini aq kasi rate 10 bintang daripada 5 bintang * * * * * * * * * *

ni ada sikit gambar2 menarik dalam filem ni..
















"Kita tak tahu apa yang Allah rancangkan untuk kita, perjalanan kita masih jauh, perjalanan yang pasti akan bertemu titik noktahnya suatu hari nanti..."
www.tips-fb.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...